Четвер, 28.03.2024, 23:37
Вітаю Вас Гість | RSS

ГОРОДНИЦЬКА ЗОШ І-ІІІ ст.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітні сайти
<

Поради учням

Корисна інформація

 

Як готуватися до іспитів


Іспити, як і більшість явищ життя, – явище перехідне. Коли вони закінчуються, з'являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими втратами для власного здоров'я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.
Психологи розцінюють іспит як:

  1. «перетравлювання» значно­го обсягу інформації, яке пов'я­зане з великим навантаженням на мозок;
  2. серйозне емоційне напру­ження і велике навантаження на нервову систему;
  3. оцінювання не лише знань дитини, а й її особистості.

Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитів (за Іриною Науменко) 
Розпорядок дня
Харчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи, мо­лочні продукти, риба, м'ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних вітамінів і мінералів в організмі й відновлять енергетичні витрати.
Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать наванта­ження на нервову систему. Не варто відмовлятись од звичних занять спортом –  це буде своєрід­ним відпочинком.
Слід пам'ятати про біоритмо-логічні особливості: «сова» не­ефективно працює о 6 – 8 год ранку, а «жайворонок» навряд чи буде працездатним до 2 – 3 год. ночі. В усіх людей рівень біоло­гічної активності знижений із 17 до 18 години. 
Можна вживати тонізуючі пре­парати, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву краще пити
вранці й небагато, лише для того, щоб прокинутися (для тих, хто звик саме так розпочинати свій день). Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених собі людей. Заспокійливі медичні препарати зовсім не потрібні, їх можна вживати лише за призна­ченням лікаря.
Правильна організація вивчення навчального матеріалу 
Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчи­ти 100 питань за чотири дні, то в перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов'язково вчити всі питан­ня поспіль.
Є й деякі психологічні зако­номірності, які слід враховувати.

  1. Найкраще запам'ятовується інформація, викладена на початку і на­прикінці тексту. Середина зазвичай швидко «вилітає» з голови. Тому під час запам'ятовування та повторення слід приділити ува­гу середині тексту.
  2. Повторювати треба не ме­ханічно, а вдумливо, зосередив­шись на змісті. Інформація після і
    «завантаження» в мозок, якщо її не повторити, утрачається на 20 – 30%  упродовж  перших
    10 год. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв – утретє, а через 8 – 10 год. –  учетверте, і ще раз –  через добу. 
    Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові.
  3. Особливість «упізнавання». Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке «знайоме» за­питання.
  4. Запам'ятати можна найкра­ще, якщо знати, що є «найближ­чим»: текст, рисунок, логічна схема.
  5. Слід спробувати знайти щось цікаве у найнуднішому ма­теріалі, адже цікаве запам'ято­вується набагато легше.

Можна готуватися до іспитів удвох, адже одна голова добре, а дві – краще. Підготовка до іспи­ту вдвох має свої переваги, якщо поставитися до цього серйозно й сумлінно. Учити разом не вар­то, а от повторювати навіть ба­жано. Це краще робити напере­додні іспиту.
Готуватися можна й так: пер­ший день – самостійне вивчен­ня, другий – повторення й пе­реказування один одному. Було б добре розділити теми за інте­ресами, за складністю, за сту­пенем засвоєння: один розпові­дає те, що другий раніше не вивчив.
Розповідати треба чітко, де­тально, емоційно. Можна прово­дити «репетиції» перед іспитом і наодинці: ставити собі запитан­ня, уголос відповідати, привча­тися слухати своє мовлення.
Шпаргалка — річ потрібна 
Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам'ятовує ма­теріал при конспектуванні, – викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається у па­м'яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим іспитом, а от брати на іспит не варто. 
«Спокійно, тільки спокійно» 
Так завжди в екстремальних ситуаціях казав Карлсон. Слід скористатися його порадою. Адже нервують завжди ті, хто погано знає матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, зазвичай спокійні. Ті, хто знає матеріал добре чи на середньому рівні, нажахані до останньої хвилини, поки не отримають оцінку. Щоб подолати свій страх, можна розповідати самому собі вивчений матеріал, начебто на іспиті. Уявіть складну ситуацію на іспиті й знайдіть із неї вихід. Поставте самі собі підступні за­питання й дайте на них від­повідь –переборіть свій страх ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх іще раз.
Спробуйте вдатися до аутогенного тренування. Налаштуйтеся на те, що «у мене все вийде» й повторюйте ці слова перед сном. На іспиті не втрачайте самовладан­ня у складний момент, хоч це й нелегко. Згадайте про почуття гу­мору – іноді воно виявляється і в екзаменаторів.
Складіть план відповіді на іспиті – це теж заспокоює. 
Бажаємо вам якнайкраще здати іспити!

 

50 сайтів для школярів

50 сайтів для школярів

Нацкомісія з моралі рекомендує дітям дивитись лише 50 сайтів. Наводимо весь перелік сайтів, які рекомендує комісія:

Інтернет-сайти про вибір професії

www.4uth.gov.ua/trade/– веб-сайт Світ професій

http://www.osvita.org.ua/abitur/occupation/– освітній портал Обираємо професію

http://profosvita.org.ua/– Профорієнтація - зроби свідомий вибір

Спеціалізовані Інтернет-сайти дитячої літератури

http://childbooks.blox.ua/html – веб-сайт „Книги для дітей” 
http://abetka.ukrlife.org/ – веб-сайт для дітей „Весела абетка”
http://www.abetka-logopedka.org/ – веб-сайт „Світ дитини”
http://www.kazka.in.ua/ – веб-сайт „Українська казка”
http://www.ae-lib.org.ua/_lit_child.htm – веб-сайт „Дитяча література”
http://www.levko.info/ – дитячий сайт „Левко”
http://www.mysl.lviv.ua/ – веб-сайт „Країна міркувань”
http://slovogray.narod.ru/ – літературний сайт Ігоря Січовика
http://dytjachi-virshi.org.ua – авторський сайт „Віршики пана Назара

Освітньо-інформаційні ресурси

http://teacher.at.ua/ – веб-сайт „Вчитель вчителю, учням та батькам”
www.balachka.com – веб-сайт „Пиши українською”
http://bibliyna-istoriya.org.ua/ – веб-сайт „Біблійна історія”
http://cikave.org.ua/pro-sajt/ – веб-сайт „Цікаво про цікаве”
http://www.ukr-tur.narod.ru/ – веб-сайт „Світ географії та туризму”
www.akBooks.com.ua – веб-сайт „Академічна книгарня@онлайн”
Lcorp.ulif.orgю.ua – український лінгвістичний портал «Словники України»
http://www.idea-ukraine.org/ – проект „Відкритий світ інформаційних технологій”

Інтернет-сайти бібліотек та електронних бібліотек

http://www.4uth.gov.ua/ – веб-сайт Державної бібліотеки України для юнацтва (Київ)
http://www.chl.kiev.ua/ – веб-сайт Національної бібліотеки України для дітей
http://www.nbuv.gov.ua/ – веб-сайт Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського (Київ)
http://www.bukvoid.com.ua/ – веб-сайт „Буквоїд”
http://www.nplu.org/ – веб-сайт Національної парламентської бібліотеки України (Київ)
http://www.ukrbook.net/ – веб-сайт Книжкової палати України імені Івана Федорова (Київ)
http://library.zntu.edu.ua/res-libr-el.html – веб-сайт „Бібліотеки в мережі Internet”
http://lyapota.boom.ru/lib.htm – колекція посилань на кращі електронні бібліотеки
http://book.uraic.ru/ssylki/biblioteki – Інформаційно-довідковий портал „Library.ru”
http://www.loc.gov/ – веб-сайт Бібліотеки Конгресу США
www.bnf.fr/ – Bibliotheque Nationale или BNF) — веб-сайт Національної бібліотеки Франції
www.bl.uk/ – веб-сайт Британської бібліотеки

Інтернет-сайти музеїв та картинних галерей України

http://prostir.museum/ – портал „Музеи Украины”
http://www.prostir.museum/sites/ua – веб-сайт „Музейний простір України”
http://namu.kiev.ua/ – веб-сайт Національного художнього музею України
http://www.warmuseum.kiev.ua/ – веб-сайт Національного музею історії Великої Вітчизняної війни 1941 – 1945 років
http://hutsul.museum/ – веб-сайт Національного музею народного мистецтва Гуцульщини та Покуття
http://museum.odessa.net/fineartsmuseum/ – веб-сай Одеського художнього музею
http://www.archaeology.odessa.ua/ – веб-сайт Одеського державного археологічного музею
http://www.oweamuseum.odessa.ua/ – веб-сайт Одеського музею західного і східного мистецтва
http://muzey.vn.ua/ – веб-сайт Вінницького обласного краєзнавчого музею
http://www.museum.lviv.ua/ – веб-сайт Львівського музею історії релігії
http://lvivgallery.org/ – веб-сайт Львівської національної галереї мистецтв
http://honchar.org.ua/ – веб-сайт Музею I.М. Гончара
http://www.chersonesos.org/ – веб-сайт Національного заповідника „Херсонес Таврійський”
http://www.tmf-museum.kiev.ua/ – веб-сайт Державного музею театрального, музичного і кіномистецтва України

Інтернет-сайти світових музеїв та картинних галерей

http://poklonnayagora.ru/ – веб-сайт Центрального музею Великої Вітчизняної війни 1941-1945 рр. (Росія)
http://www.muar.ru/ – веб-сайт Державного музею архітектури ім. А.В. Щусєва (Росія)
http://www.spbmuseum.ru/ – веб-сайт Держаного музею історії Санкт-Петербурга
http://www.vmdpni.ru/ – веб-сайт Всеросійського музею декоративно-прикладного і народного мистецтва
http://www.mmoma.ru/ – веб-сайт Московського музею сучасного мистецтва
http://www.polotskmuzey.vitebsk.by/ – веб-сайт Національного Полоцького історико-культурного музею-заповідника (Білорусь)

Форма входу
Календар
Корисні сайти
Погода